روابط عمومی هوشمند، لازمه عصر دیجیتال است

آرش دانش نژاد ضمن تبریک هفته سلامت و گرامیداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی، گفت: نگاه امروز به روابط عمومی، کاملاً متفاوت با گذشته است و این تحول ناشی از پیشرفتهای شگرف در علم، فناوری و دانش جهانی است؛ دیگر نمیتوان با شیوههای سنتی پاسخگوی نیازهای روز جامعه بود.
وی با اشاره به رشد پرشتاب فناوریهای نوین، اظهار داشت: روابط عمومی باید به صورت لحظهای پاسخگو و تحلیلگر باشد و در مسیر تبیین و شفافسازی امور نقشآفرینی کند؛ پایه روابط عمومی هوشمند، تحلیل دقیق دادههاست و بهرهگیری از فناوریهای دیجیتال، از جمله هوش مصنوعی، ضرورتی انکارناپذیر است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی، برندینگ را یکی دیگر از ارکان مهم در این عرصه برشمرد و افزود: کارکنان هر سازمان باید خود را بهعنوان سفیران برند سازمان بشناسند و در جهت تقویت هویت سازمانی، مشارکتی فعال داشته باشند.
وی در پایان، با تأکید بر اهمیت شفافسازی و حساسسازی افکار عمومی، خاطرنشان کرد: تعامل دوسویه و شبکهای میان سازمان و مخاطبان، اصلی مهم و اثرگذار در موفقیت ارتباطات است؛ اصلی که باید با سنجش دقیق و برنامهریزی هدفمند دنبال شود.
نظر شما :